Projekts “Mācāmies kopā”
2024./2025. mācību gadā
Sadarbībā ar RIIMC

Projekta nosaukums Iekļaujošas vides veidošana izglītības iestādē

Ievaddaļa

Projekta mērķis

Pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci par skolēnu dažādajām vajadzībām un iespējamajiem atbalsta pasākumiem, izmantojot daudzveidīgas metodes un pieejas.

Sasniedzamie rezultāti

1. Pilnveidota pedagogu profesionālā kompetence, iegūstot zināšanas un prasmes pamanīt dažādās skolēnu vajadzības un spēt pielāgot atbilstošu metodi vai pieeju.

2. Mācību jomu ietvaros, sadarbojoties skolotājiem un skolēniem, izstrādāti atbilstoši mācību materiāli un atgādnes kas tiek izmantotas mācību procesā.

3. Izveidotas sadarbības un atbalsta grupas, īstenojot pieeju katra skolēna individuālās mācīšanās vajadzībām piemērotiem risinājumiem.


RIIMC atbalsts

RIIMC koordinatore Ilze Kadiķe.


Ieskats no notikušajiem semināriem

“Labs skolotājs ir kā svece – tā patērē sevi, lai apgaismotu ceļu citiem.”

/ Mustafa Kemals Ataturks/

Rīgas Pļavnieku pamatskolas skolotāji, atbalsta personāls un vadības grupa 24. oktobrī uzsāka dalību projektā “Mācāmies kopā”. Pirmajā lekcijā tika diskutēts, kā apzināt skolēnu dažādās vajadzības un kas nepieciešams, lai sniegtu atbalstu mācību procesā. Pieredzes apmaiņa un veiksmes stāsti par to, kā laikus pamanīt dažādās skolēnu vajadzības. Praktisku iemaņu apguvi, kas palīdzēs organizēt mācību procesu vadīja lektore I.Vilnīte

Turpinot iesākto projektu “Mācāmies kopā” 14. decembrī Rīgas Pļavnieku pamatskolas skolotāji ne tikai ieklausījās veiksmes stāstos, bet strādāja darba grupās un dalījās savā pieredzē. Šīs dienas tēma bija “Atbalsts pedagogiem iekļaujošas vides veicināšanai”. Profesionālas lektores, Dace Skeranska un Lelde Jansone, kas diendienā saskaras ar dažādām nestandarta situācijām, diskutēja kā motivēt skolēnu mācīties un kā attīstīt mācīšanās motivāciju.

Psiholoģijas maģistre Daina Žurilo, kas dalījās savā pieredzē, 2. janvārī sniedza vērtīgus padomus kā ieviest konkrētus risinājumus problemātikas uzvedības gadījumos. Pedagogiem bija iespēja darboties grupās, izteikt savu redzējumu. Uzdevums bija noteikt, kas ir tas, ar ko mēs lepojamies un kas būtu vēl jāuzlabo.

Paldies visiem projekta “Mācāmies kopā” iesaistītajiem dalībniekiem.

Turpinām veiksmīgi uzsākto sadarbību līdz mācību gada beigām.


Projekts “Mācāmies kopā”
2023./2024. mācību gadā
Sadarbībā ar RIIMC

Projekta nosaukums Pašvadīta mācīšanās

Ievaddaļa

Projekta mērķis

Pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci par pašvadītas mācīšanās metodēm, lai sekmētu skolēnu patstāvīgas mācīšanās prasmes un iemaņas.


Sasniedzamie rezultāti

1.        Pilnveidota pedagogu profesionālā kompetence par pašvadītām mācīšanās metodēm, iegūstot zināšanas un izpratni.

2.        Mācību jomu ietvaros izstrādāts skolēnu patstavīgās mācīšanās plāns un kritēriji.

3.        Pedagogu savstarpējā stundu vērošana un pārrunas, īstenojot pedagogu spēju prasmīgi realizēt skolēnu pašvadītas mācīšanās metodes, attīstot skolēnu patstāvīgās mācīšanās prasmes un iemaņas.

RIIMC atbalsts

RIIMC koordinatore Ilze Kadiķe palīdzējusi nodrošināt lektorus apmācībām, daloties ar kontaktiem, nodrošinot komunikāciju.


Galvenie ieguvumi no notikušajām aktivitātēm

Lielākā daļa skolas pedagogu ir piedalījušies praktiskās mācībās par skolēnu pašvadītu mācīšanos (lektore I.Ozola un S.Kazaka), skolas vadības komada un mācību jomu koordinatori tika vēl papildus izglītoti (A.Sokolova), lai nodrošinātu pilnīgāku temata izpratni.

Katra mācību joma, kuras skolā ir astoņas, izveidojusi vismaz vienu pašvadītas mācīšanās stratēģijas paņēmienu, ko testējusi un pielietojusi mācību stundā. Izveidoti uzskates materiāli runājošām sienām.

Atsevišķiem mācību jomu kolēģiem bijušas grūtības vienoties par vienu stratēģiju mācību priekšmetu specifikas dēļ, piemēram, kultūras un pašizpausmes mākslā jomā apvienoti gan literatūras, gan vizuālās mākslas skolotāji, kuriem grūti izdomāt vienu visatbilstošāko stratēģiju, lai skolēni apgūtu pašvadītas mācīšanās prasmes.


Noslēguma daļā mazs izvērtējums

Nešaubīgi, ka izaicinājums vienmēr būs iekļaut skolotāju mācīšanos skolēnu mācību procesā. Ideju un paņēmienu aprobācijai nepieciešami resursi, bet skolotāji pēc mācībām vairāk notic savām kā jomas spējām, kopīga darba pozitīvajām iezīmēm, piemēram, ieviešot vienotas prasības mācību jomas ietvaros skolēniem vieglāk saprast skolotāju prasības, nav liels izskaidrošanas darbs, bet iespēja resursus tērēt, lai praktiski darbotos un skolēni pašvadītu mācīšanos praktizētu aktīvāk. Vienotas prasības visu mācību jomu ietvaros šķiet utopiskas, bet skolotāji arvien vairāk notic kopā mācīšanās spēkam, spējai un aicinājumam palīdzēt skolēnam.


Inga Šteinberga projekta koordinators Rīgas Pļavnieku pamatskolā

RIIMC koordinatore – Ilze Kadiķe