Projekts “Mācāmies kopā”
2023./2024. mācību gadā
Sadarbībā ar RIIMC

Projekta nosaukums Pašvadīta mācīšanās

Ievaddaļa

Projekta mērķis

Pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci par pašvadītas mācīšanās metodēm, lai sekmētu skolēnu patstāvīgas mācīšanās prasmes un iemaņas.


Sasniedzamie rezultāti

1.        Pilnveidota pedagogu profesionālā kompetence par pašvadītām mācīšanās metodēm, iegūstot zināšanas un izpratni.

2.        Mācību jomu ietvaros izstrādāts skolēnu patstavīgās mācīšanās plāns un kritēriji.

3.        Pedagogu savstarpējā stundu vērošana un pārrunas, īstenojot pedagogu spēju prasmīgi realizēt skolēnu pašvadītas mācīšanās metodes, attīstot skolēnu patstāvīgās mācīšanās prasmes un iemaņas.

RIIMC atbalsts

RIIMC koordinatore Ilze Kadiķe palīdzējusi nodrošināt lektorus apmācībām, daloties ar kontaktiem, nodrošinot komunikāciju.


Galvenie ieguvumi no notikušajām aktivitātēm

Lielākā daļa skolas pedagogu ir piedalījušies praktiskās mācībās par skolēnu pašvadītu mācīšanos (lektore I.Ozola un S.Kazaka), skolas vadības komada un mācību jomu koordinatori tika vēl papildus izglītoti (A.Sokolova), lai nodrošinātu pilnīgāku temata izpratni.

Katra mācību joma, kuras skolā ir astoņas, izveidojusi vismaz vienu pašvadītas mācīšanās stratēģijas paņēmienu, ko testējusi un pielietojusi mācību stundā. Izveidoti uzskates materiāli runājošām sienām.

Atsevišķiem mācību jomu kolēģiem bijušas grūtības vienoties par vienu stratēģiju mācību priekšmetu specifikas dēļ, piemēram, kultūras un pašizpausmes mākslā jomā apvienoti gan literatūras, gan vizuālās mākslas skolotāji, kuriem grūti izdomāt vienu visatbilstošāko stratēģiju, lai skolēni apgūtu pašvadītas mācīšanās prasmes.


Noslēguma daļā mazs izvērtējums

Nešaubīgi, ka izaicinājums vienmēr būs iekļaut skolotāju mācīšanos skolēnu mācību procesā. Ideju un paņēmienu aprobācijai nepieciešami resursi, bet skolotāji pēc mācībām vairāk notic savām kā jomas spējām, kopīga darba pozitīvajām iezīmēm, piemēram, ieviešot vienotas prasības mācību jomas ietvaros skolēniem vieglāk saprast skolotāju prasības, nav liels izskaidrošanas darbs, bet iespēja resursus tērēt, lai praktiski darbotos un skolēni pašvadītu mācīšanos praktizētu aktīvāk. Vienotas prasības visu mācību jomu ietvaros šķiet utopiskas, bet skolotāji arvien vairāk notic kopā mācīšanās spēkam, spējai un aicinājumam palīdzēt skolēnam.


Inga Šteinberga projekta koordinators Rīgas Pļavnieku pamatskolā

RIIMC koordinatore – Ilze Kadiķe